ЦІКАВІ САЙТИ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ


Перший український сайт для батьків та дітей wym-1640368025811 https://dytpsyholog.com

ПОРАДИ БАТЬКАМ


Як потрібно спілкуватися батькам з дитиною в сім'ї, щоб вона почувалася щасливою

/Files/images/batki.jpg

1. Створіть природні і доброзичливі умови спілкування в сім’ї.

2. Будьте тактовними та ввічливими один з одним.

3. Не сваріться та не сперечайтеся в присутності дитини.

4. Цікавтеся справами один одного.

5. Намагайтеся не критикувати один одного (чоловік дружину і навпаки).

6. Не робіть зауважень в присутності дитини.

7. Щодня сідайте разом з дитиною за стіл.

8. Обмінюйтесь думками, радьтеся з членами сім'ї, цікавтеся їх думкою.

9. Постарайтеся концентрувати свою увагу на кращих сторонах. Не концентруйтеся на дратівливих звичках когось із членів сім'ї. Долайте своє роздратування, зверніть увагу на картину в цілому, замініть негативні емоції в своїй свідомості позитивними.

10. Робіть компліменти членам сім'ї.

11. Діліться своїми радощами і смутком. Знання подій, що відбуваються в житті всіх членів сім'ї, створює єдність, оскільки у вас з'являється загальний фундамент для досягнення успіху в майбутньому.

12. Створіть такі умови в сім’ї, при яких дитина бачитиме її (сім'ю) в ідеалі.

Перший раз у п'ятий клас (поради батькам п'ятикласника)

/Files/images/IMG_3264.jpg

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

Десять заповідей для батьків

/Files/images/article3727.jpg

1. Не навчайте того, з чим самі необізнані. Для правильного виховання дитини потрібно знати її вікові та індивідуальні особливості.
2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета – виростити її для життя серед людей.
3. Довіряйте дитині. Пояснюйте, що вона робить краще, а не гірше. Залишайте за нею право на власні помилки, тоді дитина опанує вміння їх самостійно виправляти.
4. Не ставтеся до дитини зневажливо. Дитина повинна бути впевнена у своїх силах, тоді з неї виросте відповідальна особистість.
5. Будьте терплячими. Ваша нетерплячість – ознака слабкості, демонстрація вашої невпевненості у собі.
6. Будьте послідовними у своїх вимогах, але пам’ятайте: твердість лінії у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов’язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю і послідовністю.
7. Потурбуйтеся про те, що ваша дитина накопичувала досвід у спокійному темпі. Дозвольте їй відпочивати від розпоряджень, наказів, зауважень. Нехай вона вчиться розпоряджатися собою.
8. Не використовуйте у своїй практиці вислів: «Роби, якщо я наказав!» Замініть цю форму на іншу: «Зроби, тому що не зробити цього не можна, це не принесе тобі користь». Дитина має звикнути до того, що діяти необхідно не за наказом, а тому, що це доцільно, потрібно для когось.
9. Оцінюючи дитину, говоріть їй не тільки про те, чим ви особисто незадоволені, а про те, що вас радує. Не порівнюйте її із сусідською дитиною, однокласниками, друзями. Порівнюйте, якою вона була вчора і якою є сьогодні. Це допоможе вам швидше опанувати ази батьківської мудрості.
10.Ніколи не говоріть, що вам бракує часу виховувати свою дитину. Це все одно, що сказати: «Мені ніколи її любити». Ми виховуємо своїх дітей прикладом власного життя, власною системою цінностей, виховуємо своєю присутністю і відсутністю, виразом обличчя, звичним тоном спілкування з людьми, облаштуванням у квартирі, ставленням до праці та дозвілля. Тож давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, права, якщо насправді любимо їх і бажаємо їм щастя.

Ваша дитина погано встає вранці?

Що робити:

- Увімкніть спокійну музику або мультфільм.

- Приготуйте речі (портфель, одяг) з вечора.

- Приготуйте щось смачне на сніданок.

- Уточніть час укладання спати.

- Привчіть дитину робити зарядку.

Що не робити:

- Не кричіть.

- Не говоріть: "Швидше! Ми запізнюємось!"

- Не дорікайте.

- Не лякайте тим, що в школі буде сварити вчитель.

- Не допускайте перед сном збудження дитини.

Якщо ваша дитина лівша

/Files/images/dytyna-livsha-gol.jpg

Така дитина безпосередня, довірлива, легко потрапляє під вплив сьогохвилинних почуттів і настроїв, плаксива, примхлива і схильна до люті і гніву, наполеглива у здійсненні бажань.

Їй з великими труднощами даються читання і письмо, оволодіння якими в ранньому віці виявляється дійсно непосильним, а в першому класі може бути каменем спотикання.

Але в цілому такі діти товариські і контактні. І якщо ми, враховуючи їх особливості, знайдемо правильні методи виховання, всі наші проблеми будуть розв'язані.

Як треба поводитися батькам з дитиною - лівшею

З огляду на підвищену емоційність і крайню вразливість такої дитини, будьте дуже чуйними і доброзичливими з нею.

Створіть сприятливий клімат для неї в сім'ї.

Не воюйте з нею з приводу частої впертості, а витівки впертості намагайтеся завуалювати якою-небудь грою.

Прийміть як належне особливість дитини і не намагайтеся перетворити її на «правшу», пояснюючи всім і їй, що «ліворуких» людей дуже багато, і це теж різновид норми.

Хваліть за найменші успіхи і заохочуйте її художній чи музичний дар, але не прагнучи «приготувати» вундеркінда.

Намагайтеся частіше робити маляті сюрпризи.

Не пред'являйте завищені вимоги до нього і не протиставляйте його іншим, звичайним дітям.

Ні в якому разі не навчайте дитину до школи читанню, письму та іноземним мовам, тобто тому, де на неї чатують невдачі, які знижують рівень самооцінки малюка.

Любіть його таким, яким він є.

Якщо після п'ятирічного віку Ви помітите у дитини незрозумілі Вам нав'язливі прагнення, побоювання або страхи, зверніться негайно до фахівця.

Як не треба поводитися батькам з дитиною лівшею

Не намагатися приховати свої кепкування з приводу того, що дитина відрізняється від багатьох, в основному все роблячи за допомогою однієї лівої руки.

Зайвий раз підкреслювати все це при знайомих або сторонніх людях. Робити все можливе, щоб перевчити дитину, і карати, коли вона не піддається навчанню.

Намагатися доводити малюка до сліз і викликати своїми методами виховання інші негативні емоції.

Бути в основному сухим і педантичним, спілкуючись з ним.

Прагнути довести його талант до досконалості, весь час пред'являючи завищені вимоги до нього.

Вчити до школи читанню, письму та іноземним мовам, лаючи, що у нього суцільні невдачі.

Створити таку обстановку для дитини у своїй родині, щоб її самооцінка зменшувалася з кожним днем, щоб вона відчувала себе знехтуваною і нікому не потрібною.

Запам'ятайте, таке виховання зазвичай є сприятливим ґрунтом для розвитку неврозу або симптомів заїкуватості в малюка.

НАСИЛЛЯ


/Files/images/razorv_detstvo3.jpg

Шановні батьки! Перегляньте разом зі своєю дитиною мультиплікаційний фільм "Сусід"

посилання на сторінку в Ютубі https://www.youtube.com/watch?v=knagfHqrGUE&t=6s

Пам’ятка учням

1. Пам’ятайте, що насильство над вами, здійснене вашими батьками, не є нормою життя. Насилля – неприпустима річ у стосунках людей.

2. У сім’ї ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не ображали.

3. Пам’ятайте необхідні правила безпеки: зокрема, не варто тут же кидатися на допомогу, коли тато б’є маму, особливо коли він - з небезпечними предметами в руках; ваше завдання – якомога швидше сховатися, залишити домівку взагалі – на допомогу покличте дорослих, які краще знають, як діяти за таких обставин.

4. Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують ваше гідність.

5. Поділіться своїми проблемами з учителем, класним керівником, психологом, зверніться до міліції.

6. Не вірте у погрози з боку кривдників.

7. Ви маєте право висловлювати і відстоювати свою думку. Чітко і однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.

8. Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують в спілкуванні з вами лайливі слова – це насильство.

9. Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих. Ніхто, в тому числі ваші батьки, рідні, не має права принижувати вас, поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом. В Сімейному кодексі (ст.. 150, ч. 7) написано: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками. Та інші види покарань які принижують людську гідність. Дитина може податі до суду, до громадських організацій, якщо виховання не належне».

10. Навчіться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує людську гідність – є зло, все, що звеличує гідність людини – добро.

ТЕЛЕФОНИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДИТЯЧОЇ "ГАРЯЧОЇ" ЛІНІЇ
0-800-500-225

Пам'ятка для батьків

/Files/images/house_monster2.jpg

1. Намагайтеся зберегти в своїй сім'ї атмосферу відвертості та довір'я.

2. Не давайте своїй дитині нездійсненних обіцянок, не вселяйте в її душу нездійсненних надій.

3. Не ставте своїй дитині будь-яких умов.

4. Будьте тактовні в вияві заходів впливу на дитину.

5. Не карайте свою дитину за те, що дозволяєте робити собі.

6. Не зраджуйте своїм вимогам щодо дитини на догоду чому-небудь.

7. Не шантажуйте дитину своїми відносинам з нею.

8. Не бійтеся поділитися зі своєю дитиною своїми почуттями і слабкостями.

9. Не ставте свої відносини з власною дитиною у залежність від її навчальних успіхів.

10. Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання».

11. Пам’ятайте, що в сім’ї дитина пізнає, як взаємодіяти з іншими людьми, як ставитися до себе і до оточення, як упоратися з труднощами і, за великим рахунком, що таке життя.

Кiлькiсть переглядiв: 1835